Dependenta- ganduri din trecut


Asa incepea, acum 5 ani, incercarea mea de a scapa de obsesia rezultata dintr-o relatie toxica. In fiecare zi ma luptam cu mine sa disec adevarul, scriam, discutam, cercetam si imi innebuneam mama si prietenele cu subiectul meu. E cumplit cand nu intelegi, cand nu exista ratiune in actiunile tale. Am apelat si la ocultism pentru a capata raspunsuri, practica pe care am folosit-o si pentru uzul meu ,,casnic”. Am renuntat caci ma amagisem cu explicatiile oferite. Acum inteleg ca doar eu puteam sa imi ofer raspunsurile pe care le cautam atat de obsesiv. Eram calificata pentru astfel de situatii stranii in care intram.

Intr-o lume in care cladirile si relatiile interumane dispar, pe nesimtite, de la o zi la alta, incercam cu disperare sa ne agatam de orice ne-ar conferi din punct de vedere emotional  continuitate si siguranta: o promisiune smulsa de la persoana iubita, un loc de munca promitator si chiar o legatura bolnaviciosa, pe care speram sa o transformam in ceva inaltator.

 Asa am intrat si eu in aceasta lume, pe care inainte o priveam din afara, fara a cunoaste pe propria-mi piele ce inseamna cu adevarat sa fii o marioneta de la inceput pana la sfarsit.

 Orice inceput e frumos atunci cand incepe cu flori si sampanie.

 Dar atunci cand instinctul de autoaparare incolteste in noi, chiar si pentru o clipa, ar trebui sa luam atitudine si nu ne lasam dusi de val pentru ca greselile pot si fatale si delasarea duce la dezastru.

 Fara a cauta ceva anume privirea mea s-a atintit asupra lui: doi ochi hulpavi, o privire bolnavicioasa si haotica. Aceasta a fost prima impresie la primul contact vizual, care imi staruie si acum in minte si daca o luam mai in serios nimic din ce a decurs apoi nu ar fi avut loc.

Bineinteles ca ne-am cunoscut, ca am urmat toate schimburile de politeti, sovaieli si…viata.!

Ma gandeam ca nu se va intampla nimic, am amanat intalnirea crezand ca e ceva de moment si pana cand stabilisem eu intalnirea va interveni altceva in viata lui care sa ii capteze atentia si va uita ca ne-am intlnit,in sfarsit nu voi mai prezenta interes.

Dar foarte sigur pe el, m-a sunat a doua zi, si urmatoarea, si urmatoarea…..foarte insistent, pana me-am intalnit, strecurnadu-se in intimitatea mea, m-a determinat sa-i accept prezenta, chiar daca aveam o sedinta de gossip si confesari cu o prietena, fapt ce a atras venirea unui prieten de-al lui. Asa era mai bine, aveam nevoie de o opinie obiectiva, pentru a nu ma mai autoacuza apoi ca totul era doar in inchipuirea mea, si a alunga orice indicii de slabiciune, simpatie, interes,etc. Ne-am angrenat intr-o discutie care nu ma prea interesa de fapt, pana cand prietenul sau a facut urmatoarea decalratie:

,, Acum inteleg…..de ce….chiar seamana.’’

Chiar daca pe moment o puzderie de idei incoltesc in mintea ta, le alungi in urmatoarea clipa pentru ca nu ai curajul sa accepti ca ceva rau ar putea fi dincolo de aparente….orice asemanare cu realitatea e pur si simplu intamplatoare, parafrazand avertismentul de la inceputul filmelor artistice.

Asa si eu, doar ca la mine avea sa se aplice totul for real. Nu am insistat sa aflu cu cine anume semanam, daca la asta se referea remarca, pentru a lasa impresia ca sunt sigura pe mine, nimic nu m-ar putea indoi de puterea mea asupra celorlalti sau nu ma recunosc in nici o asociere de prost gust. Au urmat alte schimburi de informatii care nu mi-au parut relevante, deci le-am dat uitarii.La un moment dat vine vorba de un anumit prieten pe care vroiau sa-l invite dar nu-mi amintesc de ce au renuntat. Il chema R. La auzul numelui sau m-am infiorat. Nu se putea ca destinul sa-mi joace asemenea feste, nu se putea sa fie vorba de aceiasi persoana pe care o cunosteam si eu… Am intrebat-o pe preietena mea daca il cunostea….orice ca sa mai aflu detalii.. Era ingrozitor ceea ce simteam. Era chiar o coincidenta atat de fatidica?Oricum mi se parea imposibil ca atatea detalii sa fie o mare coincidenta, sau mai bine zis incurcatura,  domeniu de activitate la care eu eram maestra de ceremonii….Dar, am alungat gandurile negre.

Leave a Reply

